Idag blir det kul...

 
Så var det onsdag och ute är det höstrusk med regn och blåst, jag ska vara inne och sy HELA dagen och testa min bodycon i färgerna navy och klarblått i cortellejersey, en lite kraftigare jersey (översta två tygerna)...
 
 
... och det understa tyget i stretchig sweatshirt- tyg ska bli en sådan här "Sporty Spice"- klänning...
 
 
 
 
 
 
 
... som jag gjorde ett prov på i förra veckan.

Jag bara ÄLSKAR den Sporty Spicen, den är så bekväm och jag har gjort en likadan i fleece också som jag har som mysklänning hemma (den på bilden är i tynre bomullstrikå så den får jag spara till nästa sommar eller sälja), så skön att ha höstruskiga kvällar ihop med mina fårskinnstofflor!

Skall testa den i velour också (i färgerna på nästa bild, navy och jade) samt i något "fintyg" av något slag.
Vore kul att ha en sportig, en "mys" och en fin men ändå kan man vara bekväm i modellen...
 
 
Det jag ska börja med blir dock ett prov till en Gatsby-klänning "av något 20-tals slag" i svart velourstretch som ger fin tyngd och fall samtt efterliknar den tidens tyger...
 

Det ska bli djup urringning fram och bak och långt, jag har inspirationsbild och jag tror detta kommer bli såååå coolt...
 
 
Idag blir en KUL dag, som jag ska testa och sy, det kan regna bäst det vill ute!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0