Satt som en smäck...

Go´kväll...

Hjälp vilken dag, den har gått i ett för att jag ska avsluta Gatsby och imorgon skall jag in och jobba på nytt jobb så den var tvungen att bli klar.

Jag smygprovade klänningen...
Nu är det ju min bästis som ska ha den så jag VET att det är okej att prova, jag går ju inte och provar andra kunders kläder men bästisen vet jag att det är okej om jag gör.
 
Den satt som en smäck.
Jag blev DÖDSKÄR i min egen kreation.

Fan så snygg, jag måste ha en egen, skrev till bästisen att jag nog dessvärre måste köra en copycat men ta ett annat tyg, buteljgrönt eller midnattsblå.
Sen är det den där festen man också måste bli bjuden på för att få använda klänningen... festen hallå...?
 
Sonen har varit i Stocholm och mönstrat, ja det är ju "tvång" som på den gamla goda tiden och om man blir kallad då måste man åka.
Han blev antagen pga very good fysik...suprise... NOT.
Ungen är ju som ett muskelpaket.

Livgardet blev det tydligen, han var inte nöjd utan vill ha mer pang-pang och jag replikerade:
- Men Livgardet är ju JÄTTEBRA, tänk då kan du ju få rida på hästar och skydda kungen!!!

Sonen (i avmätt ton):
- Och det tror du är lockade för mig???

Mamman:
- Jaaaa, du har ju ridit när du var liten, du tyckte ju det var jättekul, tänk, då kan du rida runt på Djurgården och det är ju jättefint.

Sonen:
- Wow, nu blev det sååååå ännu mer lockande.
Du, jag ska på bussen nu och måste lägga på, vi hörs.

Mamman:
- Men ring när du är på bussen sen...
(Klick...)
Hallå...?
Hallå... du ring...

Jaha, Livgardet och hästar var tydligen INTE lika mycket en hit hos 18.5-åringen som hos mamman.
Herregud, ungen ska göra lumpen i 11 månader.
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0